Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2HU1
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG8001RLB0Q5AVKQL510H7

Издаване на дипломатически и/или служебни паспорти

Какво представлява услугата

Описание

Издаване на дипломатически и служебен паспорт - издава се от министъра на външните работи или от оправомощени от него длъжностни лица след извършване на проверка за наличието на законово основание за неговото издаване.

 

Проверка за редовност на искането

 

Лицата се уведомяват за констатирани несъответствия и им се дава подходящ срок да подадат нови заявления или да представят допълнителни документи.

 

Процедура за издаване на дипломатически/служебен паспорт

 

Дипломатическите и служебните паспорти се издават от МВнР, след като се персонализират в отдел "БДС" към Министерството на вътрешните работи. МВР изпраща документите за самоличност по служебен път до МВнР за връчване на лицата.

 

Предоставяне на издаден дипломатически/служебен паспорт

 

Служителите от дирекция "Консулски отношения" връчват на лицата срещу подпис персонализираните дипломатически и служебни паспорти, указват условията, при които документът може да бъде използван, и сроковете за връщане на паспорта.

- Правно основание

  • Закон за българските лични документи - чл. 38

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Приемане на заявление и необходими документи

 

За издаване на дипломатически или служебен паспорт, ръководителят на съответната институция или организация подава мотивирано искане до директора на дирекция "Консулски отношения", а за служителите на МВнР и членовете на техните семейства искането се подава от директора на дирекция "Човешки ресурси" в МВнР.

 

В искането се вписват длъжността на лицето, основанието за издаване на съответния вид паспорт, срокът и условията на ползване.

 

Лицето подава заявление лично в дирекция "Консулски отношения"- "Дипломатически и служебни паспорти" и представя документ за платена такса. При необходимост може да се изиска писмо за наличие на дипломатически ранг. Лицата, заемащи изборни постове в международни организации с универсален или регионален характер представят и копие от документа за избирането им.

За членовете на семействата се представят:

  1. За непълнолетните деца - копие от удостоверение за раждане /при необходимост/;
  2. За пълнолетните деца - документ за продължаване на образованието.

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

Със заявление на гише в център за административно обслужване

- Описание на електронно заявяване

За да заявите услугата:

 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
  2. Съхранете формата на вашия компютър.
  3. След попълване на образците в Microsoft Word, образецът се трансформира в PDF файл и се подписва. 

    Указания за подписване с електронен подпис на документ в PDF можете да намерите тук.
    Указания за подписване с мобилен електронен подпис на документ в PDF с B-Trust или Evrotrust
     
  4. Изберете бутона ЗАЯВИ УСЛУГАТА
  5. След автентикиране в Системата за сигурно електронно връчване, отидете в секция "Изпрати съобщение".
  6. Изпратете подписаните документи към Министерство на външните работи.

 

Указания за изпращане на документи може да намерите ТУК.

 

Следва да се има предвид, че когато документите се подават от името на юридическо лице, същото трябва да има профил в Системата за сигурно електронно връчване.

 

Указания за регистрация на юридическо лице може да намерите ТУК

 

Регистрация на подадените от Вас документи и получаване на входящ номер става след заплащане на дължимите такси.

 

Указания за заплащане на дължими такси можете да намерите ТУК

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

От 7 до 10 дни - обикновена услуга; от 3 до 5 дни – бърза услуга; 8 работни часа – експресна услуга;

Начини на плащане

На гише в административно звено за обслужване с банкова карта,По банков път

Такси

За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:

За обикновена услуга 45 лв.

За експресна услуга 245 лв.

За бърза услуга 90 лв.

 

Таксите се внасят по банкова сметка на МВР.

 

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Министър на външните работи

Как ще получа резултата

На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване

+ Административни звена, предоставящи услугата

Дирекция "Консулски отношения"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Слатина, улица "Александър Жендов" № 2, п.к. 1113
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 971-70-89
Адрес на електронна поща: Consular@mfa.bg
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, Работното време в дирекцията е от 9:00 до 17:30 ч. с 30 минутна почивка между 12:00 и 14:00 ч. Работното време на задгранични представителства може да намерите на отделните сайтове на задграничните представителства, които са поместени на сайта https://www.mfa.bg в подрубрика "Дипломатически представителства".

- Допълнителна информация

Доставчик на услугата

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Да